לא כל הגברים אוכלים בשר כי זה נחשב גברי. הגורמים לצריכת בשר עשויים להיות מגוונים וכוללים את הרגל, התרבות, הטעם האישי, האזור הגיאוגרפי, המסורת המשפחתית ועוד.
תרבות צריכת בשר
קיימות תרבויות בהן הבשר מהווה חלק חשוב מהתזונה היומיומית וכלל רגשי וחברתי. חלק מהגברים מזדהים עם תפיסות מסוימות של גבריות המשוועות בין היתר ביכולת הפיזית ובתכנון הארוחות המבוססות על בשר.
אך חשוב לציין שיש גם גברים שבוחרים לאכול צמחוני או טבעוני מסיבות שונות. מעבר לתפיסות סגורות של גבריות סטיריוטיפיות, ישנם גברים שמבחינים בין בין צריכת בשר לבין תכונות אחרות המובילות אותם לבחור בתפריט צמחוני, כמו התחשבות בבריאות, התנהלות סביבה ומקורות מזון טבעיים.
מחקר בנושא צריכת בשר אצל גברים
המחקר האחרון מצא כי גברים המזדהים עם גבריות מסורתית עשויים להתמודד עם אתגרים גדולים יותר כאשר מנסים לאמץ תזונה צמחית. התזונאי הקליני, נח פראמסמה, מספק תובנות לגבי מדוע אימוץ תזונה צמחית יכול להיחשב כגברי.
המחקר בדק את הקשר בין גבריות לבחירות תזונתיות, במיוחד צריכת בשר.
חוקרים גילו שגברים שמקפידים מאוד על נורמות גבריות מסורתיות היו עמידים יותר לאימוץ תזונה צמחית.
המחקר הציע שהתנגדות זו עשויה להיות קשורה לתפיסה שצריכת בשר מתיישרת עם תפיסות מסורתיות של גבריות, כגון חוזק וקשיחות.
Noah Praamsma הוא תזונאי מוסמך, שמציעה תובנות לגבי ממצאי המחקר ומספקת פרספקטיבה אחרת על מדוע תזונה צמחית יכול להיחשב כגברי.
הוא מציע שאימוץ תזונה מבוססת צמחים מפגין כוח, חוסן ורצון לאתגר את הנורמות החברתיות על ידי ביצוע בחירות מודעות וחומלות.
פראמסמה מדגישה שתזונה מבוססת צמחים יכולה לספק את כל אבות המזון הדרושים לבריאות אופטימלית ולביצועים ספורטיביים, המתיישרים עם האידיאלים הגבריים של כושר גופני וחיוניות.
עוד הוא מדגיש שלקיחת שליטה על בריאותו וביצוע בחירות אתיות ובנות קיימא ניתן לראות כתכונות אסרטיביות וגבריות.
השלכות ויישומים:
ממצאי המחקר מציעים כי קמפיינים המקדמים הפחתת בשר יכולים לשקול להתאים את המסרים שלהם כך שיהדהדו עם נורמות מגדר שונות וזהויות גבריות.
אסטרטגיות שיווק עבור חברות חלבון אלטרנטיבי עשויות להפיק תועלת מזיהוי והתייחסות לקשר הנתפס בין בשר לגבריות. גברים אוכלים בשר כי זה נחשב גברי.
תובנות אלו יכולות לעזור לעצב גישות יעילות יותר לעידוד גברים, במיוחד אלה שמקפידים על נורמות גבריות מסורתיות, לחקור ולאמץ אפשרויות תזונה מבוססות צמחים וחשיפה מוגברת למותגים טבעוניים.
למרות שדרוש מחקר נוסף, מחברי המחקר מציעים שניתן לנצל את הקשר בין נורמות מגדר ועמדות כלפי בשר כדי לעצב קמפיינים המקדמים הפחתת בשר וכדי לייעד גישות שיווקיות עבור חברות חלבון חלופיות.