post

שמן זית הוא מקור שומן טבעי המכיל חומרים תזונתיים רבים וסגולות בריאות רבות . הנה כמה יתרונות מרכזיים של שמן זית:

  1. רווי בשומנים מונואיים: שמן זית מכיל שומנים בריאים, כמו חומצות שומן חיוניות כמו אומגה-3 ואומגה-6. השומנים המונואיים תורמים לרמות טובות של כולסטרול ויכולים לשפר את הבריאות הלבבית.
  2. עשיר בחומצות פוליפנוליות: החומצות הפוליפנוליות הן חומרים יעילים במניעת נזקים חילופיים בתאי הגוף ובהפסקת תהליכים דלקתיים. הם גם מצוינים במניעת דלקות ומחלות דלקתיות.
  3. סופגני אנטיאוקסידנטים: שמן זית מכיל חומרים אנטיאוקסידנטיים חזקים כמו ויטמין E ופנולים. אנטיאוקסידנטים מסייעים לקרב נזקי חמצון בגוף ומסייעים במניעת נזקי תאי ה-DNA.
  4. תורם לבריאות העצמות: שמן זית הוא מקור טוב של ויטמין ק, פוליפנולים ומינרלים כמו סידן ומגנזיום. אלו חשוב

לאחרונה, שתיית שמן זית לפני השינה עלתה בפופולריות ברשתות החברתיות. רבים טוענים שזו הדרך הטובה ביותר ליהנות מרבים מהיתרונות הקשורים לשמן זית, ושהוא גם יכול לעזור לך להרגיש שובע יותר, כלומר אם תשתה אותו ממש לפני השינה, אתה עשוי להפחית את הסיכון להתעורר עם כאבי רעב . זה עשוי גם לעזור להקל על בעיות אחרות המפריעות לשינה, כמו עיכול רע ועצירות.

אבל האם אתה באמת צריך לשתות שמן זית כדי להשיג את היתרונות שלו? האמת היא שיש מעט מחקרים שמצביעים על כך שזה הכרחי. במקום זאת, אתה יכול להגביר את רמות השומנים הבריאים שלך פשוט על ידי צריכתו עם אוכל, או בישול איתו, שכן שמן זית כתית מעולה שומר על היתרונות הבריאותיים שלו גם כאשר הוא מחומם.

"אין מחקר חזק שמצביע על כך שאי אפשר להשיג אף אחד מהיתרונות הפוטנציאליים באמצעות שילוב שמן זית במתכונים, במקום לשתות אותו ישר", אמרה מאדי פסקווארילו, MS, RDN, ל- Everyday Health מוקדם יותר השנה. "אם אתה כבר אוכל תזונה מאוזנת, לא סביר שתצטרך להוסיף עוד שמן כדי להשיג יתרונות לבריאות. אם אתה כבר משתמש בשמן זית איכותי בבישול שלך ומשתמש בו בהכנות הנכונות, אתה מקבל את היתרונות".

כתיבת תגובה